Bu Blogda Ara

31 Ekim 2016 Pazartesi

Herkes için CRM ?

Türkiye'de CRM kullanımı giderek artsa da, KOBİ'lerin bu konuda yetersiz kaldığını söyleyebiliriz. Özellikle fayda temelli yaklaşımlardan uzaklaşıldıkça gereksiz yatırımlar yapılmakta, CRM projeleri amacına ulaşamamaktadır.


Ne için CRM?


Müşteri ilişkileri yönetimi bir şirketin en büyük varlıklarından biridir. CRM sağladığı teknolojik altyapı ile bu varlığı doğru yönetmenizi sağlar. Buna ek olarak CRM sağladığı analiz gücüyle şirketin rotasının doğru belirlenmesini sağlar.

Müşteri kazanmak maliyetli bir iştir. İster reklam ile ister çevrenizi kullanarak, müşteri kazanmak için zaman, para ve kaynak harcarsınız. İşte CRM bu noktada hangi faaliyetlerin, hangi müşteri grubunda etkili olduğunu fark etmenizi sağlar. Bu basit gibi görünen bilgi gereksiz hedefler için kaynak harcamanızı önler.

Satış ekibiniz geliştikçe, şirketinizin iş geliştirme faaliyetleri merkezi yönetimi kaybetmeye başlar. Yöneticiler kontrolü kaybetmemek için düzenli raporlar oluşturmaya çalışırlar Elinizde kullanıcı dostu bir CRM yoksa bilgiler bir türlü sağlıklı olarak toparlanamaz.

Nasıl bir CRM?


CRM'in ana işlevleri;

- Verilerin farklı kaynaklardan toplanması,
- Verilerin sistemli olarak saklanması,
- Ve kolay rapor alınabilmesidir.

Bu üç basit işlevin sağlanabilmesi için, CRM'in mobil uyumlu olması, kullanıcı arayüzünün basit olması oldukça önemlidir. Bunlara ek olarak CRM'in kolaylıkla özelleştirilebilmesi gerekmektedir.


Kolay Özelleştirme


CRM üzerinden nelerin takip edileceği sektörden sektöre, firmadan firmaya farklılık gösterir. Bu sebeple CRM'in kolay özelleştirilmesi kullanım kolaylığı sağlarken, CRM'in de hedeflerine ulaşmasını sağlar.

Müşterileri Tanıma


CRM müşterileri tanımanızı sağlamalıdır. Bu sayede doğru zamanda doğru hamleyi yapabilirsiniz. Var olan müşterileri korumak, müşteri kazanmaktan çok daha ucuz bir aktivitedir. Bu sebeple CRM mevcut müşterilerin korunması için önemli bir araçtır.

Sosyal CRM


Günümüzde Linkedin, Facebook, Twitter gibi sosyal medya mecralarının müşteri yönetimi için oldukça önemli bir araç olduğu göz ardı edilmemelidir. Bu sebeple CRM'in sosyal ağlar ile entegre çalışması gerekmektedir.

Mobil CRM


Eğer CRM'in mobil performansı yeterli değilse müşteri yönetimi ve veri akışı konusunda ciddi sorunlar yaşayacağınızdan emin olabilirsiniz. Öncelikle satış ekipleri CRM'i kullanmaktan memnun olmayacaklardır.


Kullanıcı Memnuniyeti


Nasıl olsa patron benim, satış ekibi bu CRM'i kullanmak zorunda şeklinde düşünmeyin. Satış ekibi eğer CRM'den memnun değilse ve isteksizse, CRM'e bilgi girişinin eksik ve hatalı olma olasılığı oldukça yükselir. Bu sebeple CRM'in kullanıcı memnuniyeti üzerinde durulması gereken bir konudur.

ZOHO CRM


hızlıYOL Teknoloji olarak, ZOHO CRM ile firmalara değer katmaya çalışıyoruz.

http://www.hizliyol.com/CRM.html linke tıklayın, formu doldurun CRM hesabınızı açalım, CRM'e giriş videomuzu paylaşalım.

Kolay, hızlı ve ekonomik bir CRM için yanınızdayız !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder