Bu Blogda Ara

20 Şubat 2016 Cumartesi

Şirketler içi Fayda Temelli Teknoloji

Teknoloji Derken

Teknoloji konusu çok popüler olmakla birlikte özellikle ülkemizde oldukça yanlış anlaşılıyor. Teknoloji yatırımları, ARGE gibi kavramların arkasında çoğunlukla getirisinin ne olduğu belli olmayan çözümleri barındırıyor.

Teknoji ve İnsan

Teknoloji Yatırımları

Evet teknoloji bir şirketin verimliliğini arttırması için çok önemli ama verimliliğin sağlanması için gereken tek şey değil. Şirket çalışanlarının bu teknolojik gelişime hazır olmaları ve şirket yönetiminin de konuya inanmış olması gerekmektedir.

Teknoloji yatırımlarında farklı yaklaşımları görmek mümkün, ancak ana kriterin fayda olması gerekiyor. Rakiplerinizin hangi yazılımları kullandığı, yurt-dışı örnekler elbette önemli ama şirketinizin dinamikleri içerisinde fayda sağlamak tamamen başka bir konu.

Teknoloji Yatırımları

Sihirli Yazılımlar

Çoğunlukla senaryo şu şekilde gelişir. Bir yazılım satıcısı veya çalışanlardan birinin bir tanıdığı şirketinize gelir ve yazılımını kimlerin kullandığını, işinizi nasıl değiştireceğini anlatır, verimlilik artışından bahseder. Yöneticiler de referanslara bakar, bütçelerine uyuyorsa hadi yapalım derler.

Sonrası beklentilerle gerçeklerin arasındaki farklardır. Evet aslında ortada işe yarayan bir yazılım vardır ama başta yaratılan yüksek beklentiler tam olarak gerçekleşmeyince yönetimin projeye olan ilgisini azaltır.


Orta Düzey Yöneticiler

Bu yeni yazılım yada teknoloji orta düzey yöneticiler için harika bir fırsattır. Bu sebeple bu teknolojinin en büyük savunucusu onlar olurlar. Onlara göre her şey harika çalışıyordur, fayda inanılmazdır. Bu konuda sunumlar hazırlarlar, yönetime raporlar sunarlar. Niye mi? Çünkü bu kişiler aslında bu yeni teknoloji üzerinden kendi reklamlarını yaparlar. Bu ülkede ERP, CRM ve daha niceleri üzerine kurulmuş kariyerler vardır.

Fayda Derken?

Bir şirket gelir size bir teknoloji satmak ister, üst yönetim büyük beklentilerle satın alır, orta kademe kağıt üstünde bu beklentileri anlamlandırır. Sonuç, her şey harikadır. Raporlar havada uçuşur, satıcı kurum bu projeden bir başarı öyküsü çıkarır, web sitesinde reklamını yapar. Uzaktan baktığınızda ülkemizde tüm şirketlerin, tüm iş süreçlerini kusursuz bir şekilde teknolojiye adapte ettiklerini sanırsınız.

Sonra bir gün yolunuz bu şirketlerden birine düşer. Bir anda sözü edilen teknolojilerin, asıl kullanması gerekenler tarafından doğru kullanılmadığını ve hatta adını bile duymadıklarını fark eder, şaşırırsınız. Orta kademe yöneticiye bunu anlattığınızda bu sistemleri kullanamayan ekipleri suçlar. Ve siz sormak istersiniz, iyi de bu adamlar bunları niye kullanamıyor, kullanamıyorlarsa bu sistemlerden alınan raporlar ne işe yarıyor diye.

Hayal Kırıklığı

Birçok şirketin üst yönetimi ile konuştuğunuzda, teknoloji ile ilgili her şeyi yaptıklarını ve artık yapabilecekleri hiçbir şey kalmamış diye düşünebilirsiniz. Ama asıl gerçeği sahada satış yapan, üretimi takip etmeye çalışan ve ya müşteri ilişkilerini yöneten personelle konuşunca anlarsınız. İşte o zaman büyük bir hayal kırıklığı yaşarsınız.

Teknoloji Hayal Kırıklığı


Ne Yapacağız?

Teknolojiye gerçekçi ve fayda temelli yaklaşmalıyız. Yazılımların, uygulamaların ne yaptığı değil, bizim neye ihtiyacımız olduğu önemli. Şirketimizin büyüklüğüne göre planlar yapmalı ve yatırımlarımızı optimize etmeliyiz.

Raporlarını excel'de hazırlayan bir orta kademe yöneticiye, X yazılımını kullan excel'e ne gerek var diyen satıcı arkadaş; sen onu bırak da bu yazılım excel'de çalışırken yaşanan hangi sorunu çözüyor onu anlat.

Teknoloji Umut


Sonuç olarak, şirketler gerçekten tasarruf etmek istiyorlarsa ihtiyaç ile teknoloji arasındaki dengeyi kurarak, yenilikçi çözümlerle ilerlemeleri gerekiyor. Eğer iş süreçlerimizi anlamadan teknoloji yatırımı yaparsak, kaybederiz. Sadece siz değil hepimiz.

HızlıYOL Teknoloji

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder