Bu Blogda Ara

14 Aralık 2015 Pazartesi

Dijital Reklamcılık Derken?

Dijital Reklamcılık

Bir çok şirket benim dijital reklamcılıkla ne işim olacak diyor. Sanki dijital reklam sadece belli tip şirketlerin tekelindeymiş gibi konuşuluyor. Sektörünüz ne olursa olsun dijital dünyada kendinize bir marka yaratmanın önemi büyük, bu açıdan bugünkü yazımızda dijital reklamcılıkla ilgili temel düşüncelerimizi paylaşmak istedik. Lütfen görüşlerini yorum kısmına eklemekten çekinmeyin.

Dijital reklamcılık son dönemde hızla gelişen bir alan olarak ön plana çıkıyor. Google Adwords, Facebook, Twitter, Instagram reklam mecraları olarak giderek öne çıkıyor. Reklama ayrılan bütçe ve bu bütçenin sağladığı geri dönüş hep tartışılır olmuştur. Özellikle gazete ve televizyon reklamcılığında geri dönüşlerin izlenmesi oldukça güç olmuştur. Bu sebeple dijital reklamcılık bize ciddi avantajlar sağlamakta, Google Analytics gibi araçlarla dönüşüm oranları net olarak görülebilmektedir.


Strateji

Hangi sektörde olursanız olun, reklamcılıkta yaratıcılık her zaman çok değerlidir. Potansiyel müşterlerin sizin reklamınıza tıklamasını sağlayacak metin ve görseller kullanmak, rakiplerden ayrışmak için çok değerlidir.

Bu noktada önemli olan reklamda kullandığınız stratejinizin şirket stratejinizle uyumlu olmasıdır. Bu açıdan önemli olan,  reklamınıza tıklayan kişinin, ürün yada hizmetlerinizden beklentisinin sizin sunduklarınızla uyumlu olmasıdır.

Tıklama Oranı Takıntısı

Dijital ortamlarda tıklama oranının yüksek olması özellikle dönüşümler izlenmiyorsa oldukça önemlidir. Ancak bu konuyu takıntı haline getirip reklamlarınızı tıklama oranını arttırmak için optimize ettikçe asıl hedef kitlenizden kolaylıkla uzaklaşabilirsiniz.

Örnek vermek gerekirse, A tipi bir ürün satmak istiyorsanız aşağıdaki iki metinden hangisi daha fazla tıklama alır;

- Yüksek kaliteli A yazılımı ile üretkenliğiniz artacak
- Ücretsiz A yazılımını kullanmak için tıklayın.

İkinci metin daha fazla tıklama alacaktır. Ama gelen kullanıcı sizin müşteri kitleniz midir? Eğer değilse yüksek tıklama oranına sahip başarısız bir reklamınız vardır.

Bu sebeple tıklama önemli de olsa mutlaka belirlediğiniz ana stratejiye bağlı kalarak hareket etmelisiniz.

Dönüşüm Oranı

Dönüşümü izlemek, reklam optimizasyonu için hayatınızı kolaylaştırır. Peki nedir bu dönüşüm? Dönüşüm kısaca reklamdan gelen kullanıcının sizin istediğiniz bir hareketi yapmasıdır. Bu hareket satın alma, form doldurma gibi sizin belirleyeceğiniz hareketlerdir.

Dönüşümün Getirisi

Eğer dönüşümlerinizin getirisini fiyatlandırabiliyorsanız, reklam bütçesi konusunda hayatınız çok kolaylaşacaktır. Eğer siteniz online satış sitesi ise bu fiyatlandırma oldukça kolaydır. Ama dönüşümünüz sadece form doldurmaksa işiniz o kadar kolay olmayacaktır. Form dolduranların ne kadarı sizden alış yapıyor ve ortalama olarak form doldurma başına kaç lira gelir bekleniyor? Bu değerleri doğru bulabilmeniz için önce iyi bir tahmin yapıp, sürekli bu tahmini iyileştirmeniz gerekiyor.

Bütçe?

Başarı için bütçe önemli, kaç para ayıracaksınız reklam bütçesine? Aslında eğer dönüşümü izleyebiliyorsanız, dönüşüme göre bütçenizi optimize etmeniz mantıklı. Dönüşüm verileriniz yeterli değilse, bu durumda yapacağını küçük bir bütçe ile başlayarak sürekli optimizasyonla hareket etmek. Bu noktada tehlikelerden biri küçük bütçe nedeniyle gerçek reklam etkisini görememe ihtimaliniz. Bu sebeple, bütçe ile oynayarak reklam başarısını ölçmenizde oldukça önemli. Bu noktada deneme yanılma, sektörel bilgi ve sürekli iyileştirme ön plana çıkıyor.

Özellikle görüntülü reklam ağında ani optimizasyonlardan kaçınmalı haftalık değerlendirmelerle ilerlemelisiniz.

Herkese Uyar mı?

Dijital reklam her şirkete belli ölçüde fayda sağlayabilir. Daha önce belirttiğimiz gibi strateji ve hedef kitle çalışmanın nasıl yapılacağını belirlemeniz açısından oldukça önemlidir. Sonrası biraz sabır, sürekli analiz ve iyileştirme.


HızlıYOL Teknoloji olarak sizlere dijital reklamcılık konusunda yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder