Bu Blogda Ara

29 Eylül 2015 Salı

Akıllı Mesajlaşma ile Kurumsal Çözümler

Akıllı Mesajlaşma ve Teamchat

HızlıYOL Teknoloji olarak, San Francisco'da tanıştığımız Teamchat firması ile stratejik ortaklık yaptık. Aslında fikir oldukça basit "whatsup" tarzı bir kurumsal mesajlaşma platformu ile neler yapılabilir?

Bu basit sorunun her sektöre göre farklı ve oldukça yaratıcı çözümleri olabiliyor. İşin güzel yanı mesajlaşma ile kurumsal raporları oluşturan bilgileri çalışan, bayi, ekipman yada müşterilerinizden çok doğal bir şekilde alabiliyorsunuz.

Mesajlaşma ile Farklı Çözümler

İnsanlar birbirleri ile sözlü yada yazılı olarak mesajlaşarak iletişim kurarlar. Bu sebeple mesajlaşma doğal bir bilgi paylaşım metodudur. Bu yüzden ERP x modülüne bilgi girmek insanlara çoğunlukla angarya gibi gelebilecekken, çalışanın gelen bir mesaja verdiği cevapla bu bilginin elde edilmesi daha kolay olabilmektedir.

Neden Akıllı Mesajlaşma?

Peki, akıllı mesajlaşma derken neyi kastediyoruz? Öncelikle eğer "whatsup" kullanıyorsanız biliyorsunuzdur, kalabalık gruplarda mesajlaşma bilgi kirliliği yaratmaktadır. Bizim üzerinde çalıştığımız TeamChat ortamında ise mesajlar otomatik olarak, konu başlıkları altında özetlenmekte, girilen sayısal bilgiler otomatik olarak toplanarak tek mesaj olarak görülmekte, kimin ne cevap verdiği detaylarda gözükmektedir. Bu basit özellik mesajlaşmanın sınırsız üye ile yönetilebilir olarak kullanılmasına imkan tanır.


Akıllı Mesajlaşma ve API

Chatlets Nedir?

Chatlets, mesajlaşmanın kurumsal olarak anlamlı hale gelmesini sağlayan mesaj formatları olarak özetlenebilir. Örnek olarak eğer ekibinizin müşteriye gittiğinde konum bilgisi ve müşteri bilgisini toplamak istiyorsanız, bu amaçla oluşturulan bir chatlet yayınladığınızda, ekibinize hazırladığınız formatta bir mesaj gider, ekip bu chatlet'e cevap vererek, istediğiniz raporu oluşturmuş olacaktır.


Yukarıda bazı chatlet örneklerini görebilirsiniz. Şirkete özel geliştirilmiş chatlet'lerle yapılabileceklerin gerçekten bir sınırı yok. Satış bilgilerinin toplanmasından, anlık geri besleme almaya, lokasyon bilgisine bağlı mesaj oluşturmaktan, şirket cihazlarından otomatik mesaj almaya yapılabilecek birçok şeyden söz edilebilir.

Modem ile Mesajlaşmak

Modeminizin size gücüm sınırın altına düştü diye mesaj attığını sizin de mesaj atarak modemi açıp kapattığınızı bir düşünün. Bu basit örnekle anlatmak istediğim IoT konusunda en doğal etkileşimin mesajlaşma olduğunu vurgulamak. IoT ile teamchat entegrasyonu size çok farklı opsiyonlar sunabilir.

Internet of Things


Bot'lar ve Akıllı Mesajlaşma

Bot'lar mesajlaşma grubunuzda bulunan sanal kullanıcılardır. Bot'lar tetikleyici kelimeler ile harekete geçerek iş akışını yaratırlar. Örnek vermek gerekirse bir borsa bot'umuz varsa, bu bot'u imkb anahtar kelimesi ile tetikleniyorsa, bu kelimeyi girdiğimizde otomatik olarak borsa bilgileri ekranımıza gelir ve bir sonraki adımda bizim istediğimiz bir bilgi diğer bir kişi ile paylaşılabilir.

Bot'ları kullanarak şirketinize uygun iş akışları yaratabilir ve ekiplerinizin kullanımına açabilirsiniz.

Sonuç

HızlıYOL teknoloji olarak Teamchat'i firmanıza uygun şekilde yapılandırır ve size uygun çözümler geliştirebiliriz. Eğer sizler de bu konuyu merak ediyorsanız bizi aramaktan çekinmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder